Maakt maatschappelijke waarde beter zichtbaar

Advies over betere zichtbaarheid


Organisaties met maatschappelijke doelen hebben vaak een bijzondere waarde voor hun klanten en voor het publiek. Vaak blijkt dat het overtuigend en effectief overbrengen van die waarde niet eenvoudig is. Ik adviseer daarom op diverse niveaus over het beter zichtbaar maken van maatschappelijke waarde.


Een aantal voorbeelden uit mijn praktijk

  • een kennisorganisatie of wetenschappelijk instituut wil zich duidelijker profileren met kennis die ook maatschappelijk effect heeft. Dat betekent dat een infrastructuur moet worden gebouwd die solide, pro-actief en interactief is. Duidelijke aansluiting met de verschillende behoeften van doelgroepen is belangrijk en als professionals het dan ook nog goed kunnen presenteren, neemt de zichtbaarheid echt toe.

  • een belangenvereniging heeft de indruk dat haar doelgroepen niet voldoende weten hoe de organisatie hen kan versterken of dat doelgroepen de nieuwe diensten niet voldoende weten te vinden. Ik bedenk een strategisch plan hoe dat kan worden verbeterd en help met de implementatie daarvan in alle communicatieinstrumenten die de organisatie daarvoor heeft.

  • een goede-doelenorganisatie wil dat haar managers beter in staat zijn om in professionele contacten hun organisatie en werkzaamheden overtuigend neer te zetten. Ik bereid een training voor waarin de gewenste strategieën en handelingen worden uitgewerkt in oefeningen en ga aan de slag met kleine, elkaar versterkende groepen.

  • een organisatie wil een congres organiseren met een duidelijke eigen aanpak. "Niet iets dat we ieder jaar al doen". Ik help met het bedenken van een opzet, vul het programma vaak met stakeholders van binnen en buiten in, en coördineer de samenwerking die nodig is om het congres tot een succes te maken.
  • een landelijke vereniging heeft een verouderde website waar veel moderne functionaliteiten niet mogelijk zijn en die ook op tablets en smartphones niet goed functioneert. Ik help de organisatie met het opstellen van een goed ontwikkelplan, verzamel bouwers en ontwerpers in een projectgroep en coördineer het bouwproces in onderlinge afstemming met opdrachtgever, bouwers en de vertegenwoordigers van de doelgroep.
  • Een communicatieafdeling heeft de afgelopen jaren veel medewerkers zien komen en gaan en is enkele keren van taakstelling en plaats veranderd. Ik help nieuwe uitgangspunten en posities te formuleren, vul de functies en taken in naar mogelijkheden en behoeften en help met het vinden van een werkroutine die voor iedereen prettig en effectief is. Daarin kunnen ook coaching en training aan de orde komen.

Herkent u uw vraagstelling in een van deze casussen? Aarzel dan niet en neem contact op met 06-49670132 of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Ik voer een gedetailleerd intakegesprek met u en stel daarna een aanpak voor die voor u het meest effectief en voordelig is.